Skip to main content

Špeciálna pedagogička

Mgr. Lucia Vargaeštoková

Špeciálna pedagogička realizuje na škole základné metódy špeciálnej pedagogiky pre deti so špecifickými poruchami učenia. Reedukáciou, rehabilitáciou, kompenzáciou a integráciou využívajú plný potenciál detí, ktoré sú úplne zapojené v školskej komunite a úspešne prechádzajú do dospelosti. V spolupráci s učiteľmi školy s dôrazom na vekovú kategóriu dieťaťa vytvárajú také podmienky, aby bola úspešnosť detí so špecifickými poruchami učenia čo najvyššia.

Návštevné hodiny:

  • Špeciálna pedagogička pracuje na škole 5 dni v týždni PO - PIA v čase od 7:30 - 15:30.
  • Návštevné hodiny pre žiakov: PO - PIA - 08:00 - 12:35
  • Návštevné hodiny pre rodičov: PO- PIA - 13:30 - 15:30
  • č. dverí: 50
  • Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

  • Zakladanie, vedenie, triedenie a aktualizácia dokumentácie k jednotlivým žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
  • Individuálna práca so žiakmi – poskytovanie intervencii
  • Konzultácia a spolupráca s rodičmi
  • Spolupráca a komunikácia s učiteľmi – vzájomná pomoc
  • Budovanie špeciálnopedagogickej knižnice, zhromažďovanie metodických materiálov a tvorba pomôcok pre prácu s deťmi (pracovné listy, cvičenia, nástenky a pod.)
  • V prípade potreby zabezpečenie pomôcok deťom so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami
  • Účasť na zápise nových prvákov
  • Spolupráca s odbornými poradenskými zariadeniami /CPPPaP, CŠPP/
  • Účasť na kontinuálnom vzdelávaní odborných zamestnancov, odborných stretnutiach školských špeciálnych pedagógov

Práca so žiakmi

Hlavnú náplň práce školského špeciálneho pedagóga tvorí priama práca so žiakmi so špecifickými vzdelávacími potrebami. Školský špeciálny pedagóg pracuje so žiakmi individuálne, na hodine je vždy jeden žiak, pri písaní diktátu alebo testu, môžu byť aj viacerí žiaci z rovnakého ročníka. Individuálna špeciálnopedagogická reedukácia je zameraná na zmiernenie negatívneho vplyvu poruchy alebo postihnutia na vzdelávacie výsledky.

Reedukačné hodiny každého žiaka vychádzajú z výsledkov predchádzajúcej psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú žiaci deficity: techniku čítania, porozumenie čítanému textu, postrehovanie, rozvoj sluchového a zrakového vnímania, pravoľavej a priestorovej orientácie, rozvoj slovnej zásoby a jazykového citu, rozvoj jemnej motoriky a grafomotoriky, rozvoj predčíselných a číselných predstáv, základných matematických operácií a pod. Individuálnu hodinu je tiež možné využiť na objasnenie obsahu edukácie, ktorý sa pri aplikácii bežných pedagogických metód zo strany vyučujúceho dieťaťu nepodarilo pochopiť. Medzi pomôcky využívané na individuálnych hodinách patrí odborná literatúra, pracovné listy, cvičenia upravené podľa potreby dieťaťa, didaktické hry, puzzle, skladačky, čitateľské tabuľky, tabuľa a rôzne iné pomôcky.

Školský špeciálny pedagóg tiež pracuje s deťmi na základe aktuálnej potreby – hlavne písanie testov a diktátov po predchádzajúcej príprave.

Komunikácia s rodičmi

Termín na konzultáciu si rodičia môžu dohodnúť so špeciálnym pedagógom podľa potreby, iniciovať ho môžu obe strany. Témou stretnutia rodiča so špeciálnym pedagógom býva informovanie rodiča o aktuálnych problémoch a pokrokoch, výmena skúseností rodiča a učiteľa a hľadanie spoločného postupu pri edukačnom pôsobení na dieťa pri prekonávaní jeho špecifických potrieb. Dôležitou súčasťou spolupráce s rodičom je aj kompletizácia povinnej dokumentácie žiaka, spolupráca rodiny a školy pri plnení školských povinností a dôslednosť pri vypracovávaní úloh a pracovných listov zadaných špeciálnych pedagógom ako súčasť reedukácie a práce s problémovou oblasťou.

Komunikácia s učiteľmi

Školský špeciálny pedagóg je poradcom a pomocníkom triednych učiteľov pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP. Podieľa sa na príprave individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu pre začlenené dieťa. Počas školského roka informuje vyučujúcich o zmenách a o aktuálnom stave u jednotlivých detí. Školský špeciálny pedagóg pomáha učiteľovi modifikovať a následne hodnotiť testové úlohy a diktáty.

  

PLÁN PRÁCE ŠPECIÁLNEHO PEDAGÓGA

ROZVRH HODÍN ŠPECIÁLNEHO PEDAGÓGA

 

 

Mgr. Lenka Paľová 

 

V školskom roku 2023/24 sa školský podporný tím rozšíril nielen o nových pedagogických asistentov, ale aj o novú školskú špeciálnu pedagogičku, ktorá sa venuje špeciálnopedagogickej činnosti vrátane výchovno-vzdelávacej činnosti na ZŠ.

Oblasti špeciálnopedagogickej činnosti na ZŠ

Práca so žiakmi

  •  Špeciálny pedagóg vedenie výchovno-vzdelávací proces v rámci svojej priamej edukačnej činnosti, poskytuje individuálny prístup a rozvíja žiaka v jeho kognitívnych, afektívnych a psychomotorických stránkach. Napomáha pri riešení zložitých situácií, vytváraní pomôcok, tvorbe IVVP.

Spolupráca s pedagogickými zamestnancami

  • Špeciálny pedagóg úzko spolupracuje so všetkými pedagogickými zamestnancami školy, predovšetkým s členmi podporného tímu ako je školská psychologička, výchovný poradca a pedagogickí asistenti. Pri práci a vytváraní vhodných podmienok pre žiakov spolupracuje taktiež aj s triednymi učiteľmi a ostatnými učiteľmi školy.  

 

Spolupráca s rodičmi

  • Školský špeciálny pedagóg spolupracuje s rodičmi v rámci potrieb žiaka a jeho rozvoji vo všetkých smeroch v domácej príprave. Poskytuje konzultácie po dohode s rodičom.

Priestory

  • Edukácia žiaka ako aj konzultácie a rozhovory prebiehajú v samostatnej učebni, prípade v kabinete školského špeciálneho pedagóga.

Spolupráca s inštitúciami

  • Pri poskytovaní špeciálnopedagogického servisu školský špeciálny pedagóg spolupracuje s poradenskými inštitúciami, najmä s CPP.

Kontakt: lenka.palova @zskomtv.sk

Konzultácie: na základe dohody prostredníctvom mailu

Školská jedáleň

ZŠ, Komenského 1962/8, Trebišov

Pokyny pre stravníkov

Tento oznam je informatívny a podľa potreby sa bude aktualizovať a meniť.

ZAČIATOK ŠKOLSKÉHO ROKA

  • Prvý deň nástupu sa strava nepodáva.
  • Všetci stravníci, žiaci sa musia prihlásiť prostredníctvom prihlášky. Na základe vyplnenej prihlášky a uhradenej stravy bude stravník prihlásený na odber stravy.

PRIHLÁŠKA

  • Každý stravník dostane  prihlášku, alebo si stiahne TU na nový školský rok vyplní ju a odovzdá. Ak niekto nemá čip môže si ho zakúpiť u vedúcej ŠJ. Cena čipu je 3 €.

ODHLASOVANIE ZO STRAVYInternetom: https://www.strava.cz/ číslo jedálne: 9707  

  1. prihlasovacie údaje: priezvisko a meno  všetko spolu bez diakritiky, heslo: priezvisko a meno všetko spolu bez diakritiky (napr. Jozef Mrkvička - mrkvickajozef). Toto heslo si ihneď zmeňte a pri ďalšom spustení  ŠJ-online už budete používať svoje vlastné heslo. Odhlasovať sa dá do 7:30 hod na daný deň.
  2. Telefonicky: 056 672 5744
  • Strava sa odhlasuje deň vopred do 14:00 hod. alebo v daný deň do 7:30 hod.
  • Za neodobratú a včas nedohlásenú stravu sa finančná ani vecná náhrada neposkytuje.

PLATBA ZA STRAVU

BANKOVYM PREVODOM

IBAN: SK62 5600 0000 0033 0564 8004

  • Variabilný symbol – je potrebné vyplniť  (je to evidenčné číslo stravníka)
  • V mieste pre POZNÁMKU je dôležité napísať triedu a priezvisko stravníka nie rodiča!!!!
  • (sú prípady kedy sa rodič volá inak ako dieťa a potom je ťažké zistiť komu platba patrí)

POŠTOVOU POUKAŽKOU

  • Na internetovej stránke www.strava.cz si prihlásený stravník môže skontrolovať aj úhrady za stravu.
  • Ak stravník neuhradí platbu za stravne včas (do 15. dňa v mesiaci) a nepredloží doklad o zaplatení k prvému dňu v mesiaci, strava pre tohto stravníka bude zablokovaná a až po preukázaní dokladu o zaplatení vedúcej ŠJ mu bude znova umožnené stravovať sa v ŠJ.
  • V prípade problémov volajte na  t.č. 056 672 5744.

DOTÁCIA SA POSKYTNE:

     Musí byť prihlásený na stravovanie

  1. Žiak sa musí zúčastniť výchovno-vzdelávacieho procesu
  2. Musí odobrať stravu ( v evidencii musí mať záznam o odbere stravy).

      Nosiť čip a kontrolovať či mu funguje.

 DOTÁCIA SA NEPOSKYTNE:

  1. Žiakovi, ktorý sa nezúčastni vyučovania.
  2. Neodobral stravu (zúčastnil sa vyučovania, ale neodobral stravu a nebol odhlásený).
  3. Neodobral stravu (nezúčastnil sa vyučovania, neodobral stravu a nebol odhlásený).

 

DOTÁCIA NA DIÉTNE STRAVOVANIE:

Akceptujú sa diagnózy, pri ktorých lekár špecialista potvrdí, že zdravotný stav dieťaťa si vyžaduje diétne stravovanie. V školskej jedálni sa  pripravujú tieto druhy diét.

  1. BEZLAKTÓZOVÚ – pre žiakov s poruchou vstrebávania mliečneho cukru

 

VRÁTENIE PREPLATKOV ZA ŠKOLSKÝ ROK

Vyúčtovanie preplatkov bude realizované v mesiaci júl – august. Preplatok Vám bude poukázaný na účet uvedený v prihláške.

 

 

ODCHOD ZO ŠKOLY

  • Každý stravník , ktorý prechádza na inú školu je povinný osobne odhlásiť sa zo školskej jedálne, aby mu mohol byť vrátený preplatok.

SYSTÉM PREVÁDZKY

  • V našom zariadení je zavedení elektronický systém evidencie stravy cez identifikačné čipy.
  • Prostredníctvom webového rozhrania si žiak môže objednávať, odhlasovať a rodič môže sledovať aj jeho finančné konto, alebo objednané a odobraté obedy www.strava.cz. Povinnosťou stravníka je fyzický, odobrať obed použitím čipu potvrdiť prevzatie obedu, inak stravník stráca nárok na dotáciu.  Elektronický systém vyvára potrebnú dokumentáciu a podklady o vydaných obedoch. Preto je dôležité, aby deti nosili čipy a riadne ich používali
  • Zákonný zástupca dieťaťa berie na vedomie, že je povinný v prípade neúčasti svojho  dieťaťa na vyučovaní, dieťa zo stravy včas odhlásiť alebo uhradiť plnú výšku príspevku na stravovanie za jedlo.
  • Strava sa vydáva od 11:30 – 14:00.

 

Príspevky na stravovanie v ŠJ v súlade s VZN mesta:

Finančné pásmo 3 na nákup potravín na 1 jedlo/OBED s účinnosťou je od 1.9.2019:

 

Príspevok na  stravovanie

Príspevok na režijné náklady

Príspevok za stravovanie

Úhrada príspevku za stravovanie ZZ

l. stupeň

1-4. ročníky ZZ požiadal o dotáciu

1,70€

0,40€

2,10€

0,00€

 

I. stupeň

1-4. ročníky ZZ nepožiadal o dotáciu

1,70€

0,40€

2,10€

2,10€

II. stupeň

5-9. ročník ZZ požiadal o dotáciu

1,90€ 0,40€ 2,30€ 0,00€

II. stupeň

5-9. ročníky ZZ nepožiadal o dotáciu

1,90€

0,40€

2,30€

2,30€

KONTAKT

V prípade požiadaviek  respektíve informácii kontaktujte vedúcu  školskej jedálne.     

  • TELEFÓN:  056 672 5744 (od 8:00 – 14:00)
  • EMAIL:  Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

 

 

 

 

 

 

Školská psychologička

Mgr. Michaela Berecká

Naša základná škola je jednou z prvých škôl, ktorá zamestnáva školskú psychologičku. Chceme tak našim žiakom, pedagógom, rodičom a iným odborným zamestnancom pomáhať pri riešení ich problémov a ponúkať široké možnosti psychologického poradenstva.

Návštevné hodiny:

  • Školská psychologička pracuje na škole 5 dni v týždni PO - PIA v čase od 7:30 - 15:30.
  • Návštevné hodiny pre žiakov: PO - PIA - 08:00 - 13:30
  • pre rodičov: STR - 13:30 - 15:30
  • č. dverí: 50
  • Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. 

Aký je cieľ práce školskej psychologičky?

Cieľom práce školskej psychologičky je poskytovať služby, rady, návrhy, konzultácie žiakom, pedagógom, vychovávateľom, rodičom, vedeniu a riaditeľovi školy a školského zariadenia, ktorí vystupujú vo funkcií konzultujúcich a školský psychológ vo funkcii konzultanta. Podľa oblastí, v ktorých školský psychológ uskutočňuje svoje aktivity a služby škole, rieši problémy a ťažkostí žiakov v učení, v správaní, pri rozhodovaní a voľbe povolania, spolupracuje pri narušených sociálnych vzťahoch v triede a psychohygienických otázkach školy a výchovno- vzdelávacieho procesu a spolupodieľa sa na optimalizácií, skvalitňovaní a zefektívňovaní výchovy, vyučovania a vzdelávania. Podľa obsahu činností vykonáva školský psychológ preventívnu, identifikačno-diagnostickú, konzultačno-poradenskú a nápravno-korektívnu činnosť.

Aká je náplň práce školskej psychologičky?

Pomáha žiakom riešiť:
  • Vzdelávacie problémy- ako je nespokojnosť so známkami, voľba vhodného spôsobu učenia, motivovať žiaka k učeniu, práca s trémou a strachom zo skúšania, poruchy učenia, integrácia žiakov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími problémami (spolu s CŠPP), voľba strednej školy (spolu s poradcom pre voľbu SŠ).
  • Osobné problémy- adaptačné problémy pri nástupe do školy (najmä pre žiakov 1.ročníka a žiakov pri prestupe na novú školu), nezačlenenosť v triede, konflikty so spolužiakmi a učiteľmi, vzťahy s rodičmi, psychické problémy, neprimerané sebavedomie, komunikačné ťažkosti, úzkosti, depresie.
Pomáha učiteľom:
  • Vo vzťahu k študentom- porozumieť ich vzťahu k škole, zvoliť vhodný hodnotiaci prístup, identifikovať žiakov s poruchami učenia, nadaných žiakov a poznať ich osobnostné a študijné predpoklady.
  • Vo vzťahu k metódam výchovy a výučby- odporúča inovatívne metódy vzdelávania, vzdelávacie metódy podľa prevládajúcich spôsobov učenia sa žiakov v triede, navrhuje výchovné metódy pri nízkej spolupráci žiaka a učiteľa.
Poskytuje poradenstvo rodičom:
  • Pri výchovných a vzdelávacích problémoch detí, pri prestupe na inú školu, pri školskej integrácií dieťaťa a pod.
Práca s triedami:
  • „Nauč sa učiť, na čo sa mučiť!“- program zameraný na osvojenie si efektívnych metód učenia sa, testovanie vlastného učebného štýlu, spoznávať zákonitosti učenia sa, ktoré sa nedajú oklamať, dôkladná príprava na písomné práce, pracovať na odstránení trémy a strachu zo skúšania, nastaviť si zdravý režim dňa.
  • „Viem kto som, viem kam chcem!“- ide o program zameraný na sebapoznanie vlastných osobnostných predpokladov, inteligenčných schopností, vzdelávacej motivácie a záujmov, či možného profesijného smerovania.
  • „Každý je iný, tolerujme sa!“- program na prosociálne správanie, na potlačenie intolerancie a predchádzanie agresívneho správania a šikanovania.
  • „Kde je vôľa, tam je cesta!“- program zameraný na zdravý životný štýl, šport, zdravé stravovanie.

Zásady psychologickej práce:

  • Nestrannosť, nepodliehať tlaku školského prostredia
  • Dôvernosť, zákon o ochranne osobných údajov klienta
  • Akceptácia, empatia, kongruencia
  • Práca s inými odborníkmi a inštitúciami

Mgr. Michaela Berecká

 

PLÁN PRÁCE ŠKOLSKÉHO PSYCHOLÓGA

Výchovný poradca

Mgr. Eva Hoľanová

  • Konzultačné hodiny: štvrtok
    /Po dohode s rodičom alebo žiakom vo štvrtok 14:00-15:00, po dohode s rodičmi aj iný deň./
  • Číslo dverí: 33
  • Tel. číslo: 0905 851 991

PLÁN PRÁCE VÝCHOVNÉHO PORADCU

Školský klub detí

Vitajte na stránke Školského klubu detí pri Základnej škole Komenského 1962/8.

Hlavným poslaním ŠKD je výchovno-vzdelávacia činnosť v čase mimo vyučovania. Organizácia činností prebieha podľa výchovného programu.

Výchovný program ŠKD

Snažíme sa:

  • poskytnúť deťom priestor na oddych a relaxáciu,
  • vytvoriť podmienky, aby sa deti mohli kvalitne pripraviť na vyučovanie,
  • pomáhať deťom realizovať sa v činnostiach, ktoré ich zaujímajú,
  • podporovať tvorivosť detí.

Prevádzka v ŠKD:    

  • 11:25 – 16:15  popoludňajšia činnosť
  • 16:15 – 17:00 služba

V ŠKD máme 10 oddelení. Deťom sa venuje 9 kvalifikovaných vychovávateliek a 1 kvalifikovaný vychovávateľ.

Vedúcim vychovávateľom ŠKD je Bc. Daniel Čižmár

  1. Oddelenie – Liliana Halgašová - III.A, III.C, IV.D
  2. Oddelenie – Monika Marečková - II.A, III.A
  3. Oddelenie - Valéria Gregová - III.B, IV.A 
  4. Oddelenie – Zdenka Čerňáková - II.B, II.D 
  5. Oddelenie – Bc. Martina Bodyová - I.A, I.B
  6. Oddelenie - Dana Bejdová - I.B, IV.B 
  7. Oddelenie - Katarína Chálková - I.C, I.D
  8. Oddelenie – Bc. Daniel Čižmár - III.D, IV.D 
  9. Oddelenie – Erika Peter -  I.D, IV.C 
  10. Oddelenie - Marianna Dudašová, DiS. - I.B, II.C, II.D 

 

Školský poriadok ŠKD

 

 

Rozhodnutie o určení príspevku zákonného zástupcu žiaka na  čiastočnú úhradu nákladov za starostlivosť poskytovanú žiakovi v školskom klube detí

Školská knižnica

Školská knižnica je otvorená v čase:

  • Pondelok až Piatok od 8:30 do 15:00 hod.
  • Zápisné: 0,50 €

Zoznam kníh

 Vedúca knižnice: Bc. J. Pristašová

 

Testovanie

Testovanie 9

Čo je cieľom Testovania 9?

Celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka základných škôl pod názvom Testovanie 9 sa uskutoční 19. marca 2025 (streda) z predmetov matematika, slovenský jazyk a literatúra, maďarský jazyk a literatúra a 20. marca 2025 (štvrtok) z predmetov ukrajinský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a slovenská literatúra. Na testovaní sa zúčastnia žiaci 9. ročníka základných škôl, vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, okrem žiakov vzdelávaných podľa vzdelávacích programov pre žiakov s mentálnym postihnutím.
 
Za prípravu a metodické riadenie priebehu testovania zodpovedá NÚCEM. Za organizačné zabezpečenie testovania zodpovedá riaditeľ školy. Kontrolu objektivity testovania vykonajú zamestnanci Štátnej školskej inšpekcie, krajských školských úradov a členovia rád základných škôl. Krajské školské úrady s cieľom zvýšiť objektivitu priebehu testovania poveria úlohou nestranných pozorovateľov učiteľov základných a stredných škôl.
 
Náhradný termín testovania sa uskutoční 02. a 03. apríla 2025 (streda, štvrtok).
 
Viac info nájdete na stránke www.nucem.sk
 
 
 
 

Predmety

PRIMÁRNE VZDELÁVANIE

NIŽŠIE STREDNÉ VZDELÁVANIE

Predmet Skratka Predmet Skratka
Slovenský jazyk SJL Slovenský jazyk SJL
Matematika MAT Anglický jazyk ANJ
Anglický jazyk ANJ Nemecký jazyk NEJ
Vlastiveda VLA Ruský jazyk RUJ
Prírodoveda PDA Matematika MAT
Informatika INF Informatika INF
Etická výchova ETV Chémia CHE
Náboženská výchova NBV Fyzika FYZ
Hudobná výchova HUV Biológia BIO
Výtvarná výchova VYV Geografia GEG
Telesná a športová výchova TSV Dejepis DEJ
Pracovné vyučovanie PVC Občianska náuka OBN
Prvouka PVO Etická výchova ETV
Dopravná výchova DOV Náboženská výchova NBV
    Hudobná výchova HUV
    Telesná a športová výchova TSV
    Výtvarná výchova VYV
    Technická výchova THD
    Mediálna výchova MEDV