Skip to main content

Školská psychologička

Mgr. Michaela Berecká

Naša základná škola je jednou z prvých škôl, ktorá zamestnáva školskú psychologičku. Chceme tak našim žiakom, pedagógom, rodičom a iným odborným zamestnancom pomáhať pri riešení ich problémov a ponúkať široké možnosti psychologického poradenstva.

Návštevné hodiny:

  • Školská psychologička pracuje na škole 5 dni v týždni PO - PIA v čase od 7:30 - 15:30.
  • Návštevné hodiny pre žiakov: PO - PIA - 08:00 - 13:30
  • pre rodičov: STR - 13:30 - 15:30
  • č. dverí: 50
  • Email: michaela.berecka@zskomtv.sk 

Aký je cieľ práce školskej psychologičky?

Cieľom práce školskej psychologičky je poskytovať služby, rady, návrhy, konzultácie žiakom, pedagógom, vychovávateľom, rodičom, vedeniu a riaditeľovi školy a školského zariadenia, ktorí vystupujú vo funkcií konzultujúcich a školský psychológ vo funkcii konzultanta. Podľa oblastí, v ktorých školský psychológ uskutočňuje svoje aktivity a služby škole, rieši problémy a ťažkostí žiakov v učení, v správaní, pri rozhodovaní a voľbe povolania, spolupracuje pri narušených sociálnych vzťahoch v triede a psychohygienických otázkach školy a výchovno- vzdelávacieho procesu a spolupodieľa sa na optimalizácií, skvalitňovaní a zefektívňovaní výchovy, vyučovania a vzdelávania. Podľa obsahu činností vykonáva školský psychológ preventívnu, identifikačno-diagnostickú, konzultačno-poradenskú a nápravno-korektívnu činnosť.

Aká je náplň práce školskej psychologičky?

Pomáha žiakom riešiť:
  • Vzdelávacie problémy- ako je nespokojnosť so známkami, voľba vhodného spôsobu učenia, motivovať žiaka k učeniu, práca s trémou a strachom zo skúšania, poruchy učenia, integrácia žiakov so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími problémami (spolu s CŠPP), voľba strednej školy (spolu s poradcom pre voľbu SŠ).
  • Osobné problémy- adaptačné problémy pri nástupe do školy (najmä pre žiakov 1.ročníka a žiakov pri prestupe na novú školu), nezačlenenosť v triede, konflikty so spolužiakmi a učiteľmi, vzťahy s rodičmi, psychické problémy, neprimerané sebavedomie, komunikačné ťažkosti, úzkosti, depresie.
Pomáha učiteľom:
  • Vo vzťahu k študentom- porozumieť ich vzťahu k škole, zvoliť vhodný hodnotiaci prístup, identifikovať žiakov s poruchami učenia, nadaných žiakov a poznať ich osobnostné a študijné predpoklady.
  • Vo vzťahu k metódam výchovy a výučby- odporúča inovatívne metódy vzdelávania, vzdelávacie metódy podľa prevládajúcich spôsobov učenia sa žiakov v triede, navrhuje výchovné metódy pri nízkej spolupráci žiaka a učiteľa.
Poskytuje poradenstvo rodičom:
  • Pri výchovných a vzdelávacích problémoch detí, pri prestupe na inú školu, pri školskej integrácií dieťaťa a pod.
Práca s triedami:
  • „Nauč sa učiť, na čo sa mučiť!“- program zameraný na osvojenie si efektívnych metód učenia sa, testovanie vlastného učebného štýlu, spoznávať zákonitosti učenia sa, ktoré sa nedajú oklamať, dôkladná príprava na písomné práce, pracovať na odstránení trémy a strachu zo skúšania, nastaviť si zdravý režim dňa.
  • „Viem kto som, viem kam chcem!“- ide o program zameraný na sebapoznanie vlastných osobnostných predpokladov, inteligenčných schopností, vzdelávacej motivácie a záujmov, či možného profesijného smerovania.
  • „Každý je iný, tolerujme sa!“- program na prosociálne správanie, na potlačenie intolerancie a predchádzanie agresívneho správania a šikanovania.
  • „Kde je vôľa, tam je cesta!“- program zameraný na zdravý životný štýl, šport, zdravé stravovanie.

Zásady psychologickej práce:

  • Nestrannosť, nepodliehať tlaku školského prostredia
  • Dôvernosť, zákon o ochranne osobných údajov klienta
  • Akceptácia, empatia, kongruencia
  • Práca s inými odborníkmi a inštitúciami

Mgr. Michaela Berecká

 

PLÁN PRÁCE ŠKOLSKÉHO PSYCHOLÓGA