Skip to main content

Bloková výučba v 1. ročníku

„Umenie učiť je umením asistovať pri objavovaní.“

Mark Van Doren

 

V tomto školskom roku v 1. ročníku sa predmet Človek a svet práce spolu s predmetom matematika učí trošku inak, prebieha formou integrovaného tematického vyučovania v 90 min. blokoch. Nakoľko ide o prvý ročník prestávku pri práci si určuje pedagóg podľa potreby, pričom samozrejme zohľadňuje požiadavky svojej triedy. Podstatou tohto bloku je prepájať rozvíjanie matematického myslenia spolu s elementárnym technickým premýšľaním. 

Žiaci sa na tieto hodiny veľmi tešia. Sú to hodiny, kde bádanie, vyrábanie, tvorenie a konštruovanie sa prepája so základným chápaním praktickej matematiky. Týmto integrovaným tematickým vyučovaním sa snažíme budovať u žiakov:  schopnosť primerane veku vyjadriť svoj názor, používať matematické myslenie na riešenie praktických problémov v každodenných situáciách, používať modely logického a priestorového myslenia, rozvíjať schopnosť objavovať, pýtať sa a hľadať odpovede, spolupracovať v skupine a prichádzať s novými nápadmi.  Zároveň rozvíjať jemnú motoriku detí, poznatky o rôznych prírodných a technických materiáloch, pracovných postupoch a podobne.

Uvedeným spôsobom je podporované prirodzené využívanie všetkých dostupných vedomostí a skúseností na riešenie problémov. Deťom sa v praktických úlohách zdôvodňuje ako danú matematickú či technickú zručnosť využijú v bežnom živote.

 

Učiteľky 1. ročníkov